irisvandenborne.reismee.nl

No day is the same

5u. Ik schrik wakker. Mijn kamergenoot heeft een rit om 6u, dus zij moet opstaan. Urgh, stomme deur. Stop met kraken. Oke, nog even verder slapen. 8u. Jeetje. Wat een hitte. Dan maar de deur naar buiten open. 9u, nu is het echt te warm. Opstaan, douchen en eten. Heerlijk, die sandwiches van Kristy. En vergeet het lauwe water in de flessen niet.

"Are we going to the beach?" "Yes, but first Tito's" "does someone knows the plan of this evening?" "Medium ride with 1 customer and guiding on Amir". Oke, nu eerst een koffietje drinken dan (ja jullie horen het goed, Iris die geen koffie dronk drinkt nu koffie). Bij tito's bestellen we eigenlijk altijd het zelfde. Een freddo cappuccino, een latte macchiato, yoghurt met fruit en honing of pannenkoeken. Allemaal even lekker. Na ons standaard ritueeltje gaan we naar Corissia of Tropicana. Ligt een beetje aan het weer. Hoe heter het is, hoe liever we bij Corissia liggen. Op de een of andere manier is het daar koeler op het strand, en ze hebben een zwembad.

Nou goed. Een rit om 20 over 6 met 2 paarden. Als we nu om 5u boven zijn dan kunnen we eerst nog het water of de stallen doen voordat we aan onze paarden beginnen? Sounds like a good idea.

Eenmaal terug van de rit moeten er nog een paar kleine dingen gedaan worden, zoals het hooi naar buiten brengen als Sifi geen gras brengt en de paarden douchen die ik mee had op mijn rit. Ook moeten de paarden buiten gezet worden. Hoewel dit meer gewoon de staldeur openzetten is, aangezien ze zelf naar buiten lopen. Goed, half 10. Eindelijk tijd voor eten. Eens kijken wat Kristy voor ons gemaakt heeft en wat de planning voor morgenvroeg is. Een beginnersrit van 1 uur en schoonmaken. Dikke prima.

6u. Mijn wekker gaat. Snel spring ik uit bed, eet ik een banaan en loop ik naar buiten. De paarden staan 10 meter van mijn slaapkamerraam af. Samen met de rest breng ik ze naar binnen en begin ik met het schoonmaken van de 2 paddocks. Helaas krijg ik ze niet helemaal af, dus doe ik de rest wel na mijn rit. Of ja, rit. Eigenlijk is het gewoon een wandeling van een uur. Zodra ik terug kom, maak ik af wat ik niet niet af had. Samen met de rest voer ik de paarden en zijn we klaar. Half 12, tijd voor lunch. Gelukkig heeft Kristy weer sandwiches gemaakt, zoals altijd. Of eerst een douche? Eerst een douche, ik eet mijn sandwich wel op het strand op. Zo gezegd, zo gedaan.

En zo lieve lezers, gaat het altijd. Het werk hier is heel afwisselend en dat maakt het geweldig. Geen dag is hetzelfde en het liefst zou ik nog veel langer hier willen blijven. De planning weet je pas de avond van tevoren of die middag zelf. In het begin had ik hier moeite mee, maar je raakt er aan gewend. Hopelijk kan ik volgend jaar terug komen. Ik zie jullie snel weer.

Veel liefs, Iris

Reacties

Reacties

brigitteschaart@hotmail.com

Hey Iris,

Wat goed om te horen dat je het zo naar je zin hebt ,Super!!
Geniet nog maar van je laatste dagen daar en van de zon want hier is t vooral regen, regen en nog eens regen.....Maar gelukkig had ik ook n super zonnige vakantie op Ibiza ! Groetjes en geniet !!!!

de papa

met verbazing lees ik .... (niet de koffie) maar hoe vroeg je kunt opstaan! Geniet van deze laatste week op het eiland.

Riet Brouns

Kalispera Iris,
Maar goed dat het paarden zijn die naar buiten moeten met ezels heb je meer werk.
Ik heb weer met plezier je reisverslag gelezen.
Als je naar ons komt moet je me eens een freddo
cappuccino leren maken.
Breng het mooie weer mee daar zijn we hard aan toe.
Tot weer eens.
Oma en groetjes van ons!!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!