irisvandenborne.reismee.nl

Malta - week 8

Hey hallo allemaal!

Week 8 is alweer voorbij. Nog even en ik zit al op de helft. Wat gaat het snel zeg... Ik heb afgelopen week zo iets gaafs gedaan!

Mijn week begon eigenlijk vrij saai. Van maandag tot en met vrijdag heb ik gewoon stage gelopen. Ik maak op dit moment meer uren wat waarschijnlijk betekend dat ik mijn stage al eerder afrond dan verwacht. Wat natuurlijk op zich best fijn is, want ik heb me toch wel een beetje vergist in 5 maanden, haha.

Woensdag kregen we bezoek van de mama van Chelle. Als verrassing had zij de oma van Chelle meegenomen! Surprise Chelle, maar dit wist ik natuurlijk al langer want ik had al een appje gekregen. 3 weken van tevoren. En ik maar volhouden dat ik ECHT van niks wist. En zij maar afvragen wat de verrassing van haar moeder zou zijn Vrijdag zijn we gezellig met zn allen uit eten geweest, want zaterdagochtend stapten ze helaas weer op het vliegtuig. Jammer maar helaas, maar het slaapfeestje van Chelle en mij was dus ook weer over. Aangezien de moeder en oma van Chelle in haar bed moesten slapen, heeft zij een paar nachten bij mij doorgebracht. Erg gezellig natuurlijk! Het leek wel of we weer in ons oude appartement waren. Daar hebben wij namelijk ook iedere nacht samen gelegen.

Vrijdagochtend had ik post in de brievenbus zitten. "Van wie dat dan Iris?" Van Daphne, mijn vriendinnetje! De schat. Echt zoo lief! Ze had een kaartje opgestuurd met een paar cadeautjes. Of ja, een kaartje... De kaart was te klein dus zat er nog een hele A4 vel bij met een verhaal. Daarnaast had ze er ook foto's bijgestopt die nu boven mijn bed hangen, en een armbandje! Echt super lief allemaal.

Ennnnnn, DIT WEEKEND OH. MY. GOD. Ik denk niet dat ik meer hoef te zeggen dan de onderstaande foto.

IK HEB MET EEN BABYTIJGER GEKNUFFELD. Ik zet het even in Capslock en Bolt, want ohhhh, wat was dat gaaf! Kijk die pootjes dan. En dat snoetje ik ben verliefd. Het liefst zou ik hem willen meenemen naar huis! Zijn naam is Apollo. Apollo woont op een soort grote kinderboerderij met allemaal geiten en alpaca's en konijnen, maar ook 2 apen, een panter en nog meer tijgers! Zij worden daar opgevangen en verzorgd. De entree die je betaald, word gebruikt om de dieren te onderhouden. Om met de babytijgers op de foto te gaan, moet je nog een keer betalen. Niet veel hoor! De "donatie" gaat naar de onderhoud van de hokken, tijgers en alle andere dieren. Allemaal heel netjes geregeld dus. Als je benieuwd bent naar de andere foto's, ze staan in dit album. Alpaca's zijn trouwens nog gekker in het echie, echt ongelogen Het was echt een geweldige ervaring, om met een tijger te mogen knuffelen! Denk alleen niet dat ze bij de douane erdoor laten, als ik Apollo meeneem in mijn handbagage...

Ik kijk echt met een dikke glimlach terug op afgelopen week. Dit soort weken mogen er vaker tussen zitten! Over een week komen papa, mama, Beau en Luc deze kant op. Daar heb ik ook zo veel zin in. Ik ben benieuwd hoe dat ze het vinden hier.

Mochten jullie trouwens een kerstkaartje willen sturen naar Huize Imsierah, dan begin maar alvast met sturen! Het duurt hier namelijk 2 weken voordat zo een kaartje is gearriveerd, haha. De adventskalender is al binnen, dus kom maar door met die kaarten! Ze mogen opgestuurd worden naar: 9 Triq L-Imsierah apt 1, San Gwann, SGN MALTA. En dan zie ik jullie vanzelf met kerst!

Nou, dat was het weer voor deze week! Ik vind het lief dat jullie nog steeds mijn blog lezen, tot volgende week!

Veel liefs, Iris

Reacties

Reacties

Mama

Hoi meisje,

Ik lees je verhaal met veel plezier. Wat een ervaring moet het zijn geweest bij het tijgertje.
Lief van Daphne dat ze je een lange brief heeft gestuurd met veel beeldmateriaal.
We hebben er veel zin in om te komen. Nog eventjes en we zijn er.
Dikke kus XX

Brigitte

Hey Iris,
Leuk om je verhaal te lezen , maar wat super gaaf dat baby tijgertje ?
Kun je m niet mee smokkelen zooooo gaaf

Nog veel plezier en geniet er nog maar van in het mooie Malta!!
Liefs Brigitte ?

Truus Kuppens

Leuk hoor, die verhalen over jouw verblijf in Malta. Zo blijven we een beetje op de hoogte van het reilen en zeilen van ons buurmeisje :-) Geniet nog maar lekker een tijdje en zeker de komende de week met jullie gezin. Groetjes, Tjeu en Truus

p.s. wij zorgen voor Nadjee ;-)

mama mia

Ha iris we missen een paar weken met je verhalen
Maakt niks hoor wij hebben genoten en genieten nog steedts dat we met ons alle bij elkaar waren
Iris het was gezellig meid tot met kerst

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!