irisvandenborne.reismee.nl

Time flies when you are having fun!

Hey allemaal!

Jeetje, wat gaat de tijd snel hier. Vandaag een week geleden stapte ik in het vliegtuig. Deze week is echt voorbij gevlogen. Het is zo tof hier. De rest van mijn huisgenoten zijn echt ontzettend aardig. Het beginnen steeds meer vriendinnen te worden ipv huisgenoten. Ergens deze week gaan Amelia en ik samen naar een dorpje aan het strand. Hier is een klif en klooster wat we graag willen zien. Het liefst zou ik het hele eiland willen zien, maar het is zo ontzettend groot en er is zo ontzettend veel te zien. Misschien dat ik volgend jaar terug kom om de rest te zien.

Afgelopen week heb ik een paar ritten gedaan. De 1e 2 ritten was ik backguide bij de advanced ride. Dit houd in dat we naar het strand stappen en dat we daar mogen stappen, draven en galopperen. Donderdag had ik een beginnersrit van 2 uur. Deze zijn best wel zwaar, aangezien je 2 uur langs de paarden loopt. En denk maar niet dat het hier vlak is! Volgensmij heb ik de afgelopen week meer heuvels gelopen dan in heel mijn leven bij elkaar... Vrijdag had ik een coolride, zo ontzettend gaaf. Bij een coolride sta je om 4u45 op om de paarden binnen te zetten en klaar te maken die je nodig hebt. Rond 6u zit je op het paard en rij je richting het strand. Omdat er dan (natuurlijk, want wie gaat we nou zo vroeg naar het strand?) geen mensen zijn, kun je ontzettend veel galopperen. Op het keerpunt stop je en mogen de gasten zwemmen met de paarden. Ookal mogen wij er zelf niet mee zwemmen, toch is het een ontzettend gaaf om naast een paard te zwemmen die zelf aan zwemmen is. Zaterdag had ik een vrije dag, en gisteren was ik voor de eerste keer guide bij een beginnersrit. Gelukkig nu wel te paard!

Op dit moment hebben we een ontzettend groot probleem: heel onze kant van het dorp zit zonder water. Dit betekent dus dat we niet kunnen douchen, geen afwas kunnen doen, maar ook dat we de paarden niet kunnen wassen en drinken kunnen geven. Nu moeten we dus onder aan de heuvel het water halen om de paarden drinken te geven. Maar goed, stel je even voor: 19 paarden die met deze hitte rond de 60 liter water per dag nodig hebben... Fingers crossed dat ze lek snel gevonden en gerepareerd hebben!

Hoe is het daar in Nederland? Tot gauw!

Veel liefs, Iris

Reacties

Reacties

Marijan

Hoi Iris
Nou, hier hebben we wate ein overvloed ??????????????
Ik wil wel wat jullie kant opsturen, maar of je daar nu op zit te wachten? Mss voor de nacht? ????
Leuk om je enthousiaste verhaa te lezen!
Lekker genieten!
Lieve groetjes

Zusje

heey Iris
Geweldig zo te horen!!
Geniet er maar van want voor je het weet zit je weer in Nederland!!
Als ik dit zo lees wil ik ook komen!! Over een paar jaar gaan we maar samen:)

Kusjes van Beau

Oma Annie

harstikke leuk allemaal alleen jammer van dat water veel plezier en groetjes van Oma Annie

Riet Brouns

Geia Sou Iris,
Dat douchen hoeft niet zo een probleem te zijn een duik in zee kan heel verfrissend werken.
Fijn amusement met je vriendinnen.
Opa en Oma.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!