irisvandenborne.reismee.nl

Malta - week 5

Oh hey guys!

Week 5 is alweer voorbij en week 6 heeft ook al de helft gepasseerd. Het gaat hier echt als een tierelier. Ik zit al over 1/5 van mijn stageperiode hier, en ik ben nog steeds super blij dat ik de keuze heb gemaakt. We hebben eindelijk onze draai gevonden in ons appartementje en dat moest gevierd worden met een barbecue, echt super gezellig. Alleen was het huis het er volgens mij niet helemaal mee eens, het gas besloot er namelijk maandag mee op te houden. Wasmachine kapot, over kapot, gas op, ja hoor. Nu moeten we wel eten halen bij de tentjes hier in de buurt #balen. Gelukkig kwam gisteren onze huisbaas om 18u om alles te fixen. Of niet... Volgens mij is hij nog altijd niet langs geweest, echt typisch Maltees.

Marvin was hier afgelopen week, de vriend van Chelle. Erg gezellig, hoewel ze wel veel weg waren. Fijn samen het eiland verkennen enzo. Wat ik snap natuurlijk! Luc komt namelijk ook donderdag (morgen dus ), en ook we hebben genoeg plannen. Hier in Marsa, ongeveer 20 minuutjes met de bus, is een paardenracebaan dus daar gaan we naar kijken, en er is een aquarium, en allemaal grotten, en kliffen, en we willen Gozo nog zien en daar een quad huren en en... Te veel om op te noemen! Gelukkig hebben we nog de tijd tot en met begin februari! Het volgende blog zal Luc waarschijnlijk ook schrijven, want dat had hij de vorige keer al beloofd. Ben benieuwd hoe hij het aan gaat pakken.

Maar het lekkerste van Malta is nog altijd het weer! Zon, zee, strand. Behalve de afgelopen paar dagen . Het begon maandag. Of ja, eigenlijk afgelopen week al een keertje toen we de was 's nachts buiten hadden hangen en het begon te onweren. Resultaat -> kleren nog natter dan toen ze uit bad kwamen (daar doen wij momenteel geïmproviseerd de was in. Badje vol laten lopen, wasmiddel erin en soppen maar). Waardoor we dus weer het wasrekje in onze mini-woonkamer moesten zetten waardoor we onze salontafel dus niet kwijt konden. MAAR, maandag. De grap. Het onweerde als een gek en de regen kwam met bakken de hemel uit. Ik, slim als ik ben: extra kleren in mn tas, schoenen in mn tas, en hup de slippertjes aan, capuchon op en lopen maar. Onder het motto: de kins beater naate bein als ein naate boks hebben (je kunt beter natte benen dan een natte broek hebben, voor de Nederlanders onder ons). In dit geval dus voeten. En enkels, toen ik de straat moest oversteken. En bijna mn slipper kwijt raakte. Goed idee, slechte uitvoering. Volgens mij werd ik kei hard uitgelachen, maar dat had ik niet in de gaten. Was meer bezig met mn slipper die bijna besloot er vandoor te gaan. Geen idee wat die dacht, misschien wilde hij wel sneller op stage zijn. Logische gedachten wel, want ik heb er wel een uur over gedaan om op stage te komen. Note: normaal duurt het zo een 15 minuten. En vandaag was het weer raak hoor. Alleen was iemand anders de Sjaak vandaag. Hier voor ons kantoor staat de straat he-le-maal blank. Ongelogen tot halverwege je been. Oké misschien voor de meeste tot hun enkel, maar voor mij halverwege mijn been (team korte beentjes!). Maar goed, veel water dus. En dan zijn er van die slimmeriken die toch denken: "Ey, dat is leuk! Laat ik er met mijn autootje eens doorheen gaan rijden, vind die vast leuk." Ja niet dus pannenkoek, die kwam dus vast te zitten. Maar het mooiste van alles komt nog. Stel het je even voor he: straat die blank staat met water, een oud mannetje in een volkwagenbusje, en een vrachtwagen die achter hem staat te toeteren en te schreeuwen. Die vrachtwagenchauffeur moest dus blijkbaar ergens heen, met haast, en kon niet langer wachten. Dus, wat gebeurt er nu: de vrachtwagen begint gewoon te rijden, duwt de VWbus aan de kant en rijdt weer verder ik wist niet wat ik zag, het zag er zo grappig uit. Maar goed, genoeg regen verhalen voor nu. Denk dat er nog genoeg komen. Blijkbaar is er dus ook ergens een weg gescheurd doordat de regen zand heeft weggespoeld, of zo iets.

Mijn stageweken beginnen trouwens steeds meer vorm te krijgen, echt fijn. Ik krijg meer en meer taken en Mark gaat me meer betrekken bij het bedrijf. Snel moet ik een nieuwsbrief schrijven waar ik mezelf ook in moet voorstellen (yay). Echt super leuk.

Dit was het wel zo een beetje van afgelopen anderhalve week... Voor volgende week verwacht ik een leuker blog met weer een paar foto's! Dankjewel voor het lezen, jullie zijn de beste!

Tot volgende week. Liefs, Iris

Reacties

Reacties

Oma van den Borne

leuk bericht zo te zien bevalt het je wel, en maak je van alles mee. en je hebt het wel gezellig met je medebewoonster is dat ook je kollega ?je had misschien toch dat oude regenpak mee moeten nemen,grapje !!! veel plezier en tot horens groetjes Oma Annie

Truus Kuppens

Thx voor het schrijven, het is altijd leuk om te lezen :-)
Groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!