irisvandenborne.reismee.nl

Malta - week 2

Hey allemaal!

Zijn we weer hoor. Weekje 2 is alweer bijna voorbij. Afgelopen week is hier veel gebeurd... En ik zal er niet om heen gaan draaien: wat is Malta een k*t land. Niks is hier geregeld. We hebben een beetje drama met ons appartement. Of ja, onze appartementEN. "Yes, on the 28th of August you can move into your new apartment." 2 dagen later: "No the first week of September." Ondertussen zitten we dus al bijna in de 2e week van september: "No you can move the 15th" en nog dezelfde dag "Yeah maybe the 16th or 17th because we have to fix the oven." ARE YOU EVEN SERIOUS? Ja nou goed, niks aan te doen... Blijven ademen, we komen er wel. Maar wat het hele verhaal nog leuker maakt: we zijn dus uit ons eerste appartement gezet. Lang, saai verhaal. Komt er op neer dat hij een overbooking had. Gelukkig, thank God, hebben we Romée leren kennen. Echt een hele lieve meid, maar haar huisbaar is echt onze lifesaver hoor. Hij had namelijk nog wel een kamertje vrij voor ons in een appartement. Niet het mooiste en beste appartement dat ik ooit heb gezien, maar het is beter dan niks en ik vind het allemaal wel prima zo. En hij heeft ons gematst hoor met de prijs. We zitten nu in een appartement met een gedeelde woonkamer, keuken en badkamer. Wat het erg gezellig maakt! Onze huisgenootjes zijn echt wel leuk.

En verder, Malta... Ja nou, echt een prachtig land. De omgeving is echt super mooi, vind ik. Eigenlijk moet je gewoon ergens random heen lopen en kijken waar je uit komt. Dat heb ik afgelopen week ook een keer gedaan. Moet je kijken waar ik uit kwam!

Maar de mentaliteit van die mensen... alsjeblieft en dankjewel kennen ze hier niet hoor. En helemaal mooi: ze komen overal te laat en hebben nooit haast, totdat ze in de auto stappen. Toeteren en doen, echt niet normaal. I like Crete better, dus jullie hoeven echt niet bang te zijn dat ik niet meer terug kom uit Malta. No worries.

Mijn eerste stapavondje heb ik trouwens ook al gehad deze week! Was erg gezellig. Je hebt hier zo een club, "Footloose". De eigenaar is Nederlands en de meeste jongeren die daar gaan stappen ook. Je hebt dus altijd wel een beetje aanspraak met iemand. Wat dat betreft maakt iedereen hier echt gemakkelijk contact.

Verder heb ik deze week eigenlijk weinig meegemaakt. Maar dit is al meer dan genoeg voor mijn gevoel vanavond gaan we naar Valletta toe, daar is de Gaypride. Ik ben benieuwd! Ben nog nooit naar zo iets heen geweest. Jullie horen snel hoe het daar was!

Veel liefs en tot snel

Reacties

Reacties

Oma

Zo maak je nog eens wat mee .Maar hoe is het op het werk heb je leuke collegaas ?Succes met het zoeken van een appertement kan je baas jullie niet helpen? groetjes Oma Annie

Iris van den Borne

Wij hebben al een nieuw appartement! Dit weekend verhuizen we. De foto's zullen snel volgen.
Mijn collega's hier zijn erg gezellig. Morgen komt er ook een nieuw meisje uit Spanje.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!