irisvandenborne.reismee.nl

Malta - week 1

Hallo allemaal!

Zijn we weer hoor. Het heeft eventjes geduurd, maar dan heb je ook iets. Toen ik in Kreta was, had ik het veelte druk om een blog te schrijven #zund. Ik heb wel genoten hoor! Daar niet van. Maar ik zal alles de komende 5 maanden inhalen, want volgens mij heb ik tijd genoeg om jullie al mijn verhalen te delen!   

Ik zal jullie eventjes een beschrijving geven van dit moment, want ik geniet echt met volle teugen. Het is bijna half 12 's morgens. De winkels zijn op zondag allemaal dicht in Malta, behalve de echte grote winkels zoals de Lidl (ja je leest het goed, de lidl, ze hebben hier gewoon een lidl) zijn open. Maar ja, dat is dan weer een half uur met de bus of zo. Ontbijtje kan ik dus niet halen. Ik heb besloten om naar Valetta te lopen. Niet dat dat een wereldreis hoor. Floriana, waar wij momenteel wonen maar hopelijk deze week weg gaan, en Valetta liggen maar 5 minuten loop afstand van elkaar af. Ik zit hier op een terrasje en heb net mijn ontbijtje gekregen. Croissantje, toasted bread, verse Dju van Oranje (zoals Luc het zou zeggen) en een cappuccino. Om mij heen is het terras echt helemaal vol. Er zijn nog veel mensen op vakantie hier heb ik het idee, vooral ouderen. De meeste komen uit Engeland of Duitsland. 

Over Engeland gesproken: wat een drukte in St. Julians toen hun moesten voetballen! Mijn Goooooood. Echt een gekkenhuis daar. Ook toen Belgie van de week moest voetballen hoor, echt niet normaal. 

Maar goed, even terug komen op mijn verhaal. Ik ben dus aan het genieten nu. Mijn eerste stageweek zit er alweer op en het bevalt me wel. Ik moet nog veel leren denk ik, maar dat zal wel goed komen. Volgende week heb ik ook weer gewoon een normale week. Donderdag gaan we misschien opstap, want dan is studentenavond in Footloose. Footloose is een Nederlandse club in St. Julians. Hopelijk verhuizen we deze week ook naar San Gwann, daar is ons echt appartementje. De week daarna ziet er heel anders uit. Dan komt Luc namelijk! Eindelijk. Ik heb een paar daagjes vrij gevraagd zodat we samen veel tijd samen kunnen doorbrengen, het eiland kunnen verkennen en vooral bijpraten en genieten van elkaar. Ik heb er zo veel zin in! 

Ik zal jullie ook even voorstellen aan Chelle. Zij is mijn kamergenootje. Zien jullie dat meisje naast me op de foto? Dat is ze! Echt een leuke meid. Denk dat we nog genoeg gekke momenten mee gaan maken. 

Nou goed... Ik ga mijn verhaaltje afsluiten voor deze keer! Ik spreek jullie snel weer. In het album kunnen jullie foto's vinden van deze week. Om het helemaal compleet te maken zal ik jullie de funfacts over Malta tot nu toe nog even opsommen! Nou ja, funfacts... Lees zelf maar!

Funfacts:

  • Blij zijn als je bus levend verlaat. Wat een mafkezen, die Maltezers in het verkeer. Nooit haast, behalve als ze in de auto zitten
  • Überhaupt blij zijn als je in de bus komt! Soms rijden ze je gewoon voorbij
  • Blij zijn als je in de juiste bus stapt. Ze rijden hier aan de linkerkant = OMDENKEN. Ook met oversteken trouwens 
  • Maltezers verkopen zelden groenten in de supermarkt. Ik zweer dat er iedere morgen een groenteboer tegenover ons appartement stond. Tot het moment dat ik groenten en fruit wilde gaan halen van de week en ik dus een uur naar groentjes heb lopen zoeken #bootyworkout
  • Regen kennen ze hier bijna niet in Malta. Wil je toch een verfrissende douche? Ga dan fijn in de bus zitten! Grote kans dat de airco lekt en je een klats water over je heen krijgt
  • Eigenlijk zijn de bussen dus gewoon stom. Niet leuk. Vervelend. You name it. Maar wel goedkoop, dat scheelt
  • Afwassen gaat hier beter in de douche dan in de gootsteen zelf. Benieuwd naar het filmpje? Ff appen 


We spreken ons snel weer!

Veel liefs en een dikke kus van mij

Reacties

Reacties

Truus

hoi Iris,

het is nog effe wennen ;-) Leuk om af en toe wat van je horen/lezen. Geniet, probeer er ook wat van op te steken (staat goed op je cv straks) en fijn als je dadelijk in jullie appartementje zit, gaat het wennen wat makkelijker.
Groetjes van Tjeu en Truus

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!